Er knippert een oranje lampje op de omvormer​

Er knippert een oranje lampje op de GoodWe omvormer​

Om de werking van uw Goodwe omvormer te optimaliseren, kan het soms nodig zijn om de WiFi-verbinding te herstellen. Er zijn twee verschillende methoden om dit te doen, afhankelijk van het serienummer van uw omvormer. Om te bepalen welke methode geschikt is voor uw omvormer, raadpleegt u het serienummer. In dit artikel leggen we uit hoe u de WiFi-verbinding van uw Goodwe omvormer kunt herstellen.

Zie de onderstaande tabel voor uitleg over de lampjes van de omvormer:

Om de WiFi-verbinding van uw Goodwe omvormer te herstellen kunt u met uw telefoon, tablet of laptop inloggen op de omvormer via het volgende stappenplan.

1) Maak verbinding met Solar-WiFi in de instellingen app van uw telefoon, tablet of laptop.

2) Internet browser openen, Typ in de internetbrowser het adres: 10.10.100.254 wanneer de serienummer van de omvormer met een 1 begint of typ in 10.10.100.253 wanneer de serienummer van de omvormer met een 9 begint.
3) Login: Gebruikersnaam: admin Wachtwoord: admin

4) Klik op ‘Start setup’.

5) Klik uw eigen WiFi netwerk aan en vervolgens op ‘Next’.

6) Vul het wachtwoord van uw WiFi netwerk in en klik op ‘Next’.

7) Klik op ‘Complete’. Hierna zal het gele lampje op de omvormer na een tijdje constant moeten gaan branden, dit betekent dat de omvormer weer verbonden is met uw WiFi netwerk en de gegevens weer door kan geven aan SEMS Portal. U kunt hierna uw telefoon/tablet of laptop weer verbinden met uw thuisnetwerk zodat u weer verbonden bent met het internet.

Lukt het niet om de omvormer te verbinden? Ga dan bij uw internetprovider na of de ingang van de omvormer niet geblokkeerd wordt in uw router.

Zorg ervoor dat bij omvormers van voor 2019 dat tcp.goodwe-power.com port: 20001 in uw router openstaan. Bij omvormers van na 2019 moet www.goodwe-power.com port:80 openstaan.

    • Related Articles

    • Er brandt een rood lampje op de GoodWe omvormer

      Als u een eigenaar bent van een GoodWe omvormer, kan het voorkomen dat u op een dag merkt dat het rode lampje op de omvormer brandt. Dit is een indicatie dat er iets mis is met uw systeem en kan betekenen dat u geen energie meer van uw zonnepanelen ...
    • Huawei FusionSolar-app krijgt geen toegang tot het internet

      Open de Inbedrijfstelling van apparaat Als de FusionSolar-app toegang heeft tot het netwerk, kunt u Inbedrijfstelling van apparaat openen nadat u bent aangemeld bij de FusionSolar-app. Maak verbinding met de WiFi van de omvormer. Meld u aan als ...
    • Mijn Enphase Envoy/gateway is gestopt met functioneren. Hoe los ik dit op?

      Om dit probleem op te lossen moet er gecontroleerd worden of de lampjes op het kastje nog wel branden. Als dit niet het geval is, moet u controleren of het kastje is aangesloten op een werkend stopcontact of dat de schakelaar van de groep in de ...
    • Woning verkopen met zonnepanelen, een thuisbatterij of laadpaal

      Op deze pagina Verkoop de zonnepanelen, thuisbatterij of laadpaal samen met de woning Controleer de garantievoorwaarden van uw duurzame apparaten Internetaansluiting Het energiecontract Als u uw woning te koop zet en van plan bent te verhuizen, is ...
    • Zijn er subsidies beschikbaar?

      Op dit moment zijn er in Nederland geen landelijke subsidies, maar wel mogelijkheden zoals BTW teruggave of lokaal gerichte regelingen. Voor ondernemers zijn er soms interessante regelingen beschikbaar. Laat u informeren!